Hvorfor radioreklamer kunne være den bedste, du nogensinde har gjort For din virksomhed

I markedsføring verden, har radio fortjent ry for at være den ulige trin-fætter. Du kender én. Ingen ved helt hvad man skal gøre med ham. Især på familiesammenkomster når alle forsøger ihærdigt at undgå mødet med ham. (Efter alt, hvem ved, hvad han vil begynde at tale om.)
Meget af dette renommé kommer fra radio at være svært at spore. På den ene side virker radio. Virksomheder bemærke en stigning i salg, når de føjer radio til mix. Men radio ikke teste godt. I undersøgelser og andre sporingsmetoder, radio har tendens til at være ene med de dystre scores.
En god ven af mine, der er også en marketing konsulent, men før at hun solgt radio i mange år, har en teori om, at. Hun siger, radio virker på en underbevidste og ubevidste plan. Folk Husk annonce, men ikke at de hørte det i radioen. Så de har tendens til at kreditere et andet medium for annoncen, som de gule sider. Gule sider får et løft, mens radio falder et par punkter.
Uanset hvad, bør radio ikke ignoreres, fordi det virker. Og mange marketing konsulenter vil sandsynligvis fortælle dig radio er et fremragende medie til at nå frem til et lokalt marked.
Men jeg føler der er muligheder ud over blot at nå lokale kunder.
Internet radioshows er begyndt at tage ud på en stor måde. Det betyder, at reklamer og sponsorering muligheder også tager ud. Derudover har “offline” metoder vist sig at være ganske effektiv til trafik online. Hvis øge webtrafik er dit mål, bør ved hjælp af traditionelle medier til at øge trafikken være en del af dit mix.
Hvis folk allerede kender dig, (som de måske i dit lokale marked) er de mere tilbøjelige til at være loyale. Og de er mere tilbøjelige til at sende andre kunder til dit websted. Afhængigt af udgifterne til radio i dit community, kan radio være en meget billig måde at få en god viral kampagne vil. (En viral kampagne er, hvad der sker, når andre mennesker gå rundt din virksomheds e-mails til deres venner og familie, eller send dem til dit websted).
Nedenfor er nogle andre positive grunde til at bruge radio:
* Affordable–når du sammenligner spot til spot, radio tendens til at være en af de billigste medier derude. Men ét sted er ikke gonna gøre det. For at nå din målgruppe, skal du købe flere steder. Thats hvorfor radio kan også forvandle til en af de dyrere medier. Men der er måder at holde dine omkostninger på linje endnu stadig høste fordelene af radio–f.eks købe mindre steder men køre dem alle i en eller to uger, så dine kunder er mere tilbøjelige til at høre dit budskab.
* Psykologiske, hvis du voice reklamer selv–høre din stemme gør folk føler, at de “ved” du. (Deraf populariteten af lyd på Web-steder. I virkeligheden, øger markedsføring guruer krav blot ved at tilføje lyd til et websted væsentligt hvor mange mennesker købe.)
Folk har tendens til at købe fra mennesker og virksomheder, de kender og har tillid til. Høre din stemme hjælper dem til at føle som om de kender dig. Disse psykologiske aspekter kan være en anden grund til at overveje at køre et par radio annoncer i dit lokale marked, selv om du har en Internet-forretning.
* Hastighed–du kan få dine spot op og køre på ingen tid.
* Loyalitet–lytterne vælge stationer baseret på musikken eller viser de kan lide, og de har tendens til at være helt loyal over for denne station. Hvis du ved, hvad dine kunder nyder at lytte til, er det en fremragende måde at nå dem. (Jeg omfatter både musik og talkshows i denne.)
* God støtte medium–radio fungerer rigtig godt, når parret med andre markedsføring medier (som print, direct mail eller tv).
Men for hver positiv, er der en negativ. I ånden af at være mål, er her et par for radio:
* Baggrund medium–radio tendens til at være på i baggrunden, hvilket betyder, at det har en tendens til at blive ignoreret. Generelt skal din målgruppe udsættes for din annonce flere gange end andre markedsføring medier, før de vil reagere på budskabet.
* Lille udholdenhed–manglen visuals igen holder radio fra “stikker” med mennesker. Mindst, er det hvad nogle af de marketing guruer sige. Men her igen min marketing konsulent ven afviger. Hun mener, det er det underbevidste ting igen.
Og hvis du kan skrive en plet, der skaber billeder i dine kunders hoveder, du rent faktisk kan arbejde det til din fordel. I virkeligheden, ifølge min ven, hvis billedet er defineret nok, ikke kun vil folk huske det bedre, men de vil også synes det var en print annonce i stedet for en radio ad. (Mere om kunsten at skabe billeder bruger ord i senere spørgsmål.)
* Svært at spore – det er umuligt at vide, præcis hvor mange mennesker tuning på et givet tidspunkt.
En sidste bemærkning: fordi radio er ubevidste, holde det i tankerne, når crafting din annonce. Gentag din virksomhedsnavn en masse og eventuelle andre branding info, så det bliver til dine kunders hoveder. Læg ikke i telefonnumre. I stedet købe en mindeværdig websted domænenavn og gentage, at. Og husk at oprette “billeder”, når det er muligt.
Kreativitet motion – Hvordan bruger du radio i din virksomhed?
Vil radio arbejde for din virksomhed? Lad os finde ud af.
Tag et ark papir og en sjov pen. (Jeg er delvis til gel kuglepenne.) Tegne en streg ned i midten.
På den ene side sætte header: Hvorfor reklame på radio er en god idé for min virksomhed. På anden siden, sat i hovedet: Hvorfor reklame er en dårlig idé for min virksomhed.
Nu vælge en side og begynde at skrive ned grunde.
Du kan være mere komfortable, begyndende med den side, der er nemmest for dig. Så når du arbejder på anden siden, kan du blot slå grundene.
For eksempel, lad os sige, du startede med en dårlig idé. En af dine begrundelser var: mit produkt er helt visuelle. Du kunne vende det rundt ved at sige “fordi mit produkt er så visuelt, jeg bliver nødt til at arbejde hårdere for at skabe billeder på mine kunders notesblokke. Og fordi kunderne oprette deres egne billeder, de er mere tilbøjelige til at huske dem.”
Eller hvad nu hvis du startede med en god idé, og en af grundene var: “fordi min virksomhed er lokale.” Du kunne vende det rundt og sige “Fordi radio der holder mig tilbage–jeg er kun at nå denne lokale marked.” (Ah, nu jeg selv går imod hvad jeg sagde tidligere. Måske med denne erklæring kunne du kigge efter måder at få dine kunder til at sprede budskabet uden for området omkring virksomheden.)
Som du så mit sidste eksempel, vil du blive overrasket over hvad der kommer ud når du gør denne øvelse. Selv hvis du ikke ændrer din udsigt på radioreklamer, kan du komme op med nye og kraftfulde indsigt for din virksomhed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *